Westcoast USA 2012: Routebeschrijving

Dag 1 vertrekken we om 8 uur op Schiphol (dus erg vroeg ons bed uit) en met een tussenlanding in Las Vegas door naar Los Angeles waar we om 10 over 3 lokale tijd hopen te landen. Het tijdsverschil met Nederland is 9 uur vroeger. Snel de huurauto ophalen en door naar ons hotel vlakbij de luchthaven. Als we nog fut hebben ‘s avonds nog wat van LA bekijken.

Dag 2 rijden we van Los Angeles naar San Simeon (385 km). Onderweg stoppen we een aantal keer langs de kust voor de mooie omgeving en Santa Barbara mogen we zeker niet overslaan. Daarna door naar San Simeon.

Dag 3 gaan we van San Simeon naar San Francisco (350 km). Onderweg de indrukwekkende Highway 1, de 17 mile drive en op het eind de Victoriaanse huizen in San Francisco.

Dag 4 en 5 brengen we door in San Francisco. Wat een probleem, maar 2 dagen en zoveel te doen: de Cable Car, Fisherman’s Warf, Alcatraz, Golden Gate Bridge, Pier 39, Chinatown en ga zo maar door.

Dag 6 verlaten we San Francisco weer en rijden door naar Yosemite N.P. (360 km). Via de 12km lange Bay Bridge de stad uit, zonder stops door naar Yosemite National Park. Op zoek naar de rotswanden vanaf de Merced rivier, de gigantische mammoet-bomen van Mariposa Grove en wellicht beren spotten onderweg. Overnachting doen we bij de ingang van het park.

Dag 7 van Yosemite N.P. naar Bakersfield (500 km). De eerste dag dat we serieus een beetje kilometers gaan maken. Onderweg Sequoia National Park met ‘s werelds dikste bomen, de General Sherman Tree en de General Grant. Hier ligt ook de op één na hoogste berg van de Verenigde Staten, Mt Whitney. Op weg naar het hotel in Bakersfield rijden we door de vruchtbare San Joaquin Valley, ook wel de ‘slabak van de USA’ genoemd.

Dag 8 rijden we van Bakersfield naar Las Vegas (460 km) door de eindeloze Mojave woestijn en natuurlijk Death Valley. Zorgen voor voldoende brandstof en water aan boord en kijken of het er echt wel zo warm is. 😉

Dag 9 blijven we in Las Vegas. Lekker een dagje weinig rijden. Een bezoekje aan de Hooverdam staat op het programma, even langs de Wedding Chapel en wellicht nog even lekker chil-laxen bij het zwembad. Om ‘s avonds weer de Strip te gaan bekijken. Ik denk dat we ogen, oren en tijd te kort komen. En natuurlijk moeten ook wij een gokje wagen (nu we er toch zijn).

Dag 10 van Las Vegas naar Bryce Canyon N.P. (400 km). Eerst Zion National Park onderweg, langs de Virgin River en door naar Bryce Canyon met zijn kleurrijke rots-formaties. Onderweg natuurlijk zoveel mogelijk uitzichtpunten meepikken als maar mogelijk en we overnachten weer vlak bij het park.

Dag 11 brengt ons van Bryce Canyon N.P. naar Lake Powell (250 km). Als we op tijd ons bed uitkomen eerst de zonsopkomst boven de canyon meepikken. Daarna gaat de rit via het ‘Western’ stadje Kanab, parallel aan de Vermillion Cliffs, naar het diepblauwe water van Lake Powell. Als we op tijd zijn nog een boottocht naar de Natural Bridge.

Dag 12 vanuit Lake Powell via de Grand Canyon naar Sedona (450 km). De Colorado River, de Rim, Flagstaff en Oak Creek Canyon staan op het programma.

Dag 13 Vertrek uit Sedona en naar Palm Springs (600 km), de langste rit van onze vakantie. Dus vroeg vertrekken. Door de woestijn terug naar Californië, tussenstop bij Montezuma’s Castle. Vroeg in de avond met de kabelbaan naar de top van Mount San Jacinto voor het uitzicht over de omringende halfwoestijn.

Dag 14 van Palm Springs naar Los Angeles (190 km). Ook weer vroeg vertrekken om veel tijd in Los Angeles door te kunnen brengen. Hollywood, Rodeo Drive, Beverly Hills, Santa Monica Peer, Universal Studios en Disneyland. Hier zullen we echt keuzes moeten maken omdat we maar relatief weinig tijd in Los Angeles hebben.

Dag 15 rond 2 uur vertrekken we weer terug naar Nederland. Aangezien we toch een nachtvlucht hebben is het plan om vroeg op te staan en uit te checken. Slapen doen we wel in het vliegtuid en kunnen we nog wat meepikken van Los Angeles.

Dag 16 Aankomst op Schiphol, het zit er al weer op. En als het goed is heel veel indrukken, foto’s en mooie verhalen…

We beginnen er steeds meer zin in te krijgen.