Southern Rockies 2016, Dag 15: Torrey – Kanab

Dinsdag 20 september 2016,

_MG_1274.jpgVandaag verlaten we Torrey en rijden we naar Kanab, waar we ook 2 dagen zullen blijven. Het eerste deel van de reis voert ons over Highway 12 Scenic Byway. Een Highway met onderweg vele mooie uitzichten. Maar de eerste stop is nog geen mijl van ons hotel in Torrey verwijderd, namelijk Torrey Old Log Schoolhouse. Daarna begint de Scenic Byway pas echt en deze leidt ons langs vele mooie vergezichten en ook schitterende herfstkleuren. Maar ook langs vele loslopende runderen. Soms lopen deze keurig langs de weg maar soms ook gewoon midden op de weg.

_MG_1284.jpgNaast de diverse uitzichtpunten onderweg zijn vooral The Hogback en Kiva Coffeehouse toch wel de grootste highlights op deze scenic route. The Hogback is een smalle heuvelrug waar de weg overheen loopt. Aan beide zijden kijken we zo enkele honderden meters omlaag. Maar ook het uitzicht bij Kiva Coffeehouse hadden we zeker niet willen missen.

_MG_1299.jpgRond elf uur komen we aan bij de parkeerplaats voor de Mossy Cave Trail. Deze trail ligt enkele mijlen voor de ingang van het park. We volgen de trail naar een soort overhang/grot waar het bronwater uit de rotsen komt sijpelen. De vochtige omgeving die gecreëerd wordt is perfect voor de groei van mos. Vandaar ook de naam 🙂 Volgende stop is Bryce Canyon zelf. Hier zijn we onze allereerste roadtrip ook geweest en het is grappig hoe je jaren naderhand nog steeds bepaalde dingen herkent. Zoals gebouwen, plaatsnamen e.d. Voor we het park inrijden stoppen we eerst nog even bij de benzinepomp voor een lunch. De keuze is vandaag gevallen op een ‘Bahama-Mama’. Een heerlijke worst in een hotdog broodje. Lekker en ook erg gezond. 😉

Na deze ‘gezonde’ lunch rijden we het park in. Bij de ingang van het park staat een bord met de mededeling dat er wegwerkzaamheden in het park zijn en dat je met een shuttlebus sneller door het park kunt reizen. Erg vreemd… die shuttlebus staat straks toch in dezelfde file als de auto’s? Daarom rijden we lekker eigenwijs toch met de eigen auto het park in. De eerste twee parkeerplaatsen in het park zijn echt overvol. Zo vol dat ze zelfs zijn afgesloten en park-rangers het verkeer tegenhouden. Voor ons geen probleem omdat we toch achteraan in het park willen starten. Zonder problemen kunnen we dan ook doorrijden naar het einde van het park. En onderweg hebben we geen wegwerkzaamheden gezien, laat staan files. Hoezo een beetje de toeristen voor de gek houden? We snappen dat je het park autoluw wilt houden. Maar laat dan gewoon geen auto’s toe tot het park i.p.v. een verzinsel op te hangen.

_MG_1314.jpgDe parkeerplaats aan het einde van het park is wel druk maar al snel hebben we een plaatsje te pakken. Daar bewonderen we de beide viewpoints en ook lopen we de Bristle-cone loop. Tijdens deze wandeling begint het lichtjes te druppelen en dus stappen we stevig door. Onderweg komen we diverse chipmunks tegen. Het blijven leuke beestjes om te zien. Vooral als ze achter elkaar aanjagen om hun territorium te verdedigen.

_MG_1319.jpgNa de wandeling stappen we weer in de auto en rijden via een aantal viewpoints het park uit. Onderweg begint het langzaam aan harder steeds te regenen. Dus de laatste trail die we in het park gepland hebben laten we maar schieten. We hebben geen zin om ons nat te laten regenen. Onderweg weten we wel nog wat wild te spotten. We dachten eerst dat we kalkoenen zien, maar het blijken parelhoeders te zijn. En op de allerlaatste stop in het park worden we ook nog getrakteerd op herten die ons vanaf een afstand goed in de gaten houden.

Na Bryce Canyon rijden we in een ruk verder naar ons hotel in Kanab. Daar komen we rond ongeveer 4 uur aan. Gegeten hebben we in een restaurantje vlak bij het hotel (Peekaboo Canyon Wood Fired Kitchen). Er is niet heel veel meer open in Kanab en deze ligt redelijk dicht bij het hotel en heeft goede recensies. Wat die recensies er echter niet bij vermelden is dat de kaart geheel vegetarisch is. Daar komen we dus pas achter als we al aan tafel zitten. Gelukkig zijn de pizza’s ook zonder vlees best lekker.

Hier in het hotel is de Wifi ronduit beroerd. Maar we zitten dan ook aan het einde van de gang. Als Marco op zoek gaat op de gang naar een fatsoenlijk signaal dan blijkt toch wel het hele hotel hier last van te hebben. Midden in het hotel bij de vending machines is het een gezellige drukte van allemaal gasten die proberen om daar nog iets van de Wifi bandbreedte af te snoepen voor het helemaal op is. Gelukkig lukt het daar wel (al duurt het wel lang) om de blog te posten en de foto’s te uploaden.

_MG_1278B.jpg _MG_1282C.jpg _MG_1290.jpg _MG_1292.jpg _MG_1298.jpg _MG_1308.jpg _MG_1310.jpg _MG_1321.jpg _MG_1337.jpg

Overnachting: Days Inn & Suites, Kanab
Vandaag gereden: 224 mijl (361 km)
Totaal gereden: 3087 mijl (4968 km)