Mid-East VS 2019, Dag 9: Nashville – Memphis

Dinsdag 1 oktober 2019,

De route voor vandaag:

Natchez Trace Parkway

Vandaag hebben we voornamelijk een rijdag op het programma. Rond 9 uur vertrekken we bij het hotel en op de ringweg bij Nashville staan we even in de ochtendspits. Het is al weer 80 graden Fahrenheit (27 graden Celcius). Iets voor tienen komen we aan op de Natchez Trace Parkway. De kortste route zou ons vooral over de snelweg naar Memphis laten rijden. De route over de Natchez Trace Parkway zal wel langer duren maar de rit is zeker niet zo saai als alleen maar over de snelweg.

Water Valley Overlook

We stoppen onderweg bij een aantal uitzichtpunten. Bij de meeste is helaas het uitzicht dichtgegroeid door nieuwe bomen en struiken. Slechts een paar uitzichtpunten zijn open genoeg om ook van het uitzicht te kunnen genieten. Dat maakt de route er gelukkig niet minder mooi om. Het is behoorlijk rustig op de Natchez Trace Parkway en hele stukken kunnen we rijden zonder ook maar iemand tegen te komen. We lopen langs deze Parkway ook nog 2 korte trails naar een paar watervallen. Maar de hitte is al weer goed merkbaar. Het is al weer 96 graden Fahrenheit (36 graden Celcius) . En door de droogte van de afgelopen weken zijn de watervallen ook niet meer zo spectaculair als ze normaal gesproken zijn. Dus we kiezen vooral de korte trails om te lopen.

Old Tobacco Farm

Bij de Old Tobacco Farm rijden we ook een stuk van de oude Natchez Trace Parkway. De uitzichten onderweg op de vallei vallen echter tegen. Dit in tegenstelling wat het bord aan het begin van deze oude weg ons heeft beloofd. We rijden verder door het park en om niet teveel tijd te verliezen verlaten we rond 1 uur de Natchez Trace Parkway en rijden we verder via de snelweg naar Memphis. Onderweg komen we langs de snelweg nog wat antiekwinkels tegen. De eerste is een stukje om van 10 mijl en eenmaal daar aangekomen blijkt deze ook nog eens gesloten te zijn. We nemen ons meteen voor om niet meer al te veel van de route af te wijken voor antiekwinkels die mogelijk toch gesloten zijn.

Antiekwinkel

Een stuk verderop hebben we meer succes en in deze winkel vinden we ook nog een kentekenplaat die nog ontbreekt in de verzameling. En dat voor slechts 3 dollar. Nog 2 te gaan deze vakantie. Dus dat gaat vast goed komen. We stoppen nog even bij het West Tennesse Heritage Center. Daar is een heel klein museum over TIna Turner. Ingericht in het oude schoolgebouw waar Tina Turner vroeger op school heeft gezeten. Het stelt niet zo heel veel voor, maar het is leuk om even te bezoeken en zo de anders eentonige rit te breken. En het is ook nog eens gratis.

Iets na vieren zijn we bij het hotel. Onze kamer blijkt dan nog niet klaar te zijn. De reden? Er is een lekkage geweest in het hotel. Maar niet eens excuses of wat dan ook. Nee, gewoon een koele mededeling. Dan maar even op zijn ‘Amerikaans’ tegengas gaan geven. 😉 Ook daar is de dame achter de balie niet echt van onder de indruk. We krijgen nog wel de vraag of we dan een andere kamer willen als de kamer die we geboekt hebben. We hebben namelijk een kamer voor minder validen geboekt. Niet dat we die nodig hebben maar die was op Expedia goedkoper dan een gewone kamer. Als we zeggen dat we niet perse een kamer hoeven voor minder validen dan krijgen we te horen dat er toch geen andere kamers leeg of klaar zijn. Als je niet van plan bent iets te doen met de vraag die je stelt, stel dan de vraag gewoon niet… 😒

We hebben geen zin om ons nog verder boos te maken en besluiten de 20 minuten te wachten die het moet kosten om onze kamer klaar te maken. Na 25 minuten hebben we nog niet te horen gekregen dat de kamer klaar is. Maar omdat we toch al onze keycards hebben besluiten we om zelf maar even te gaan kijken of de kamer klaar is. En als we de gang op komen lopen trekt het kamermeisje net de deur dicht. Perfect timing 👍

We gaan eten bij Texas Roadhouse. Het is behoorlijk druk als we binnenkomen maar we weten bij de bar nog een tafeltje te bemachtigen. Het eten is ontzettend lekker. Dus waarschijnlijk zitten we hier morgen weer.

Overnachting: Best Western Plus Galleria Inn & Suites, Memphis
Vandaag gereden: 269,8 mijl (434,2 km)
Totaal gereden: 1417,6 mijl (2281,4 km)
Gemiddeld verbruik vandaag 26,1 mpg (9,0 ltr/100 km)
Het weer vandaag: Weer een hele mooie en warme dag. Een beetje bewolkt maar de temperturen lopen toch weer op naar ruim 36 graden.