Mid-East VS 2019, Dag 8: Nashville

Maandag 30 september 2019,

De route voor vandaag:

Skyline Nashville

We kunnen rustig aan doen deze ochtend. Dus dat doen we dan ook en rond half 10 vertrekken we naar downtown Nashville. We hebben vooraf via ParkWhizz een parkeerplaats gereserveerd vlak bij het centrum voor de hele dag voor slechts $ 6. Geen geld als je kijkt wat de parkeerplaatsen en parkeergarages moeten kosten in Nashville. Rond 10 uur zijn we in het centrum. We lopen langs de Walk of Fame en naar de John Seigenthaler pedestrian bridge voor foto’s van de Skyline. Ondanks dat het nog in de ochtend is zijn de temperaturen al behoorlijk hoog.

Hall of Fame RCA Studios B

We lopen dan ook door naar het RCA Museum waar we in de koelte wachten tot we om half 12 met de tour naar de RCA Studios B vertrekken. We verzamelen in de hal van het museum en worden vandaar uit naar een bus gebracht die ons naar de studios brengt. Daar krijgen we een rondleiding door de oude opnamestudio’s die nog steeds in gebruik zijn. Enkele grootheden hebben hier hun hits opgenomen. Waaronder Dolly Parton, Willie Nelson en Elvis Presley. De laatste heeft hier maar liefst 200 van zijn 800 nummers die zijn opgenomen ingezongen. Studio B wordt ook nu nog gebruikt maar veel van de technieken zijn nog steeds analoog en dus voor de echte puristen.

Broadway

Rond kwart voor een zijn we terug bij het museum en we lopen naar het Hardrock Café. Onderweg lopen we over Broadway en uit alle open ramen en deuren van de kroegen en barretjes klinkt muziek van de bandjes en artiesten die daar live aan het optreden zijn. Erg bijzonder om mee te maken. Het geeft meteen een hele mooie sfeer aan de straat. In het Hardrock café ploffen we aan de bar neer en bestellen wat te drinken en te eten. We besluiten een Chicken Grilled Club Sandwich samen te delen. Dat is immers meer dan voldoende voor de lunch.

Gouden platen in het museum

Na de lunch shoppen we nog even voor een T-shirt en pins en lopen terug naar het museum. In combinatie met de RCA Studio B tour mogen we namelijk ook het museum bezoeken. De tentoonstelling gaat uiteraard over de artiesten die groot zijn geworden via de studio’s in Nashville. Aangezien we daar niet zo heel veel artiesten van kennen lopen we vrij snel door het museum heen. Maar toch zeker leuk om even rond te struinen. Omdat het zo ontzettend warm is buiten besluiten we terug te gaan naar de auto en verder met de auto de stad te verkennen.

Aangekomen bij de auto blijkt het 98 graden Fahrenheit te zijn (ruim 36 graden). Dat in combinatie met gebrek aan wind maakt dat het in de stad dus erg heet is. We zijn dus blij met de airco in de auto. We rijden nog een keer over Broadway om vanuit de auto de sfeer op te snuiven en rijden vandaar uit door naar Pickers Nashville. In de oude Marathon Automobile fabrieken hoort een winkel te zitten van een van de “pickers” uit de gelijknamige serie op Discovery Channel. De fabrieken hebben we gevonden en we hebben daar ook rondgelopen door alle winkeltjes. Maar de winkel van Pickers Nashville hebben we uiteindelijk niet gevonden. Dus zo heel groot als het wordt voorgeschoteld op internet zal de echte winkel in Nashville dan waarschijnlijk ook wel niet zijn.

General Lee

Op de weg terug naar het hotel rijden we nog langs Cooter’s place in Nashville. Dit ‘museum’ rond de Dukes of Hazzard is niet zo groot als het museum in Luray. Maar toch leuk om even langs te gaan en foto’s te maken. Voor het avondeten rijden we weer terug naar het Mariott waar we gisteravond ook gegeten hebben. Dat was immers gisteren goed bevallen.

Overnachting: Alexis Inn and Suites, Nashville
Vandaag gereden: 28,6 mijl (46,0 km)
Totaal gereden: 1147,7 mijl (1847,0 km)
Gemiddeld verbruik vandaag 16,7 mpg (14,1 ltr/100 km). In de stad is onze auto wel heel erg schadelijk. Maar we hebben dan ook veel stil gestaan voor stoplichten e.d.
Het weer vandaag: Een warme en drukkende dag. In de stad lopen de temperaturen om naar ruim 37 graden en er is eigenlijk helemaal geen wind.