Mid-East VS 2019, Dag 6: Clarksville – Cave City

Zaterdag 28 september 2019,

De route voor vandaag:

De ochtend beginnen we met een kleine medische ingreep. Marco heeft namelijk nog 5 hechtingen in zijn hoofd van een kleine ingreep die hij net voor vertrek heeft gehad in het ziekenhuis en die mogen er vandaag uit. Aan Cindy de eer om die hechtingen eruit te halen. We kunnen hier natuurlijk een arts of ziekenhuis opzoeken om dit te laten doen. Maar je wilt niet weten wat we daar dan waarschijnlijk voor af moeten rekenen. En dus hebben we besloten toen deze ingreep gepland werd om dit zelf te doen op vakantie. Het is tenslotte niet veel meer dan een draadje doorknippen en eruit trekken en dat 5 keer. In het ziekenhuis is uitgelegd hoe dat moet en vrij snel zijn ze er alle 5 uit.

Louisville Slugger Museum and Factory

Tijd voor ontbijt dus. De ‘eetzaal’ zit in de lobby van het hotel en is behoorlijk vol als we binnen komen, Het is dus even zoeken naar een vrij plekje. Voordeel is dan weer wel dat je na je ontbijt meteen kunt uitchecken. Iets na negenen zitten we in de auto en rijden we terug naar Louisville waar we bij het Louisville Slugger Museum and Factory om 10 uur een tour geboekt hebben. In deze fabriek maken ze honkbalknuppels en ze geven ook rondleidingen door de fabriek. Voor half 10 zijn we al bij de fabriek en krijgen te horen dat we niet eerder met een tour mee kunnen maar dat we moeten wachten tot 10 uur. We mogen wel door het museum lopen in afwachting van onze tijd voor de tour.

We lopen een rondje door het museum maar kunnen ons daar echt geen half uur bezig houden. Als we doorhebben dat de tickets toch niet nog een keer gecontroleerd worden besluiten we gewoon met de tour van 9.50 mee te lopen. Scheelt toch weer 10 minuten wachten. 😂 De tour is erg interessant en ondanks dat het een zaterdag is zijn er wel enkele medewerkers aanwezig die toch de machines laten draaien tijdens de tour. Na de tour rijden we naar het Hardrock Café en de Jim Bean Stillhouse. De laatste wilde we fotograferen maar valt eigenlijk tegen en het Hardrock Café is nog niet open dus geen T-shirt en pin helaas.

Jim Bean fabriek

We lopen terug naar de auto en verlaten Louisville op weg naar de Jim Bean fabrieken. Daar lopen we even door de winkel en kopen een shirtje. We besluiten de tour niet te doen omdat die anderhalf uur duurt en we nog meer bezoeken gepland hebben aan Bourbon of Whiskey fabrieken. We rijden dus verder naar Mammoth Cave National Park. Ondertussen begint de temperatuur behoorlijk te stijgen buiten. Het kwik stijgt naar weer ruim 35 graden. Langs de snelweg zien we ineens borden staan van een antiek winkel en besluiten daar even langs te rijden om te zoeken naar kentekenplaten voor de verzameling. Ze hebben wel kentekenplaten, maar alleen oude platen en wij willen juist de wat nieuwere voor onze verzameling. Ook een 2e antiek winkel heeft alleen de oude platen.

Aangekomen bij Mammoth Cave National Park stappen we uit de auto en merken nogmaals hoe warm en drukkend het wel niet is. We lopen het bezoekerscentrum in om onze tickets voor morgen vast op te halen. Op de monitoren staat dat we vandaag nog een gratis self guided tour kunnen doen door een van de grotten. Die kans laten we niet gaan. Zeker omdat het in de grotten lekker koel is… 😁. De grotten stellen op zich niet zo heel veel voor met wat we de afgelopen dagen allemaal al gezien hebben maar koel is het zeker!

Eekhoorn

Als we de grot verlaten besluiten we om nog een kort rondje over de Herritage trail te lopen. Het is warm en het zweet gutst van je gezicht. Maar onderweg komen we wel verschillende eekhoorntjes tegen. Altijd leuk om naar die drukke beestjes te kijken. Zeker als je rustig blijft komen ze best dichtbij. Na deze trail komen we terug bij het bezoekerscentrum. Daar hebben we wifi en besluiten we om even te facetimen met Astrid. Die heeft als het goed is nu een surpriseparty waar wij niet bij kunnen zijn. Blijkt dat feestje gisteren al te zijn geweest. Handig dat vakantiegevoel waardoor je meteen de dagen kwijt bent. Sorry Astrid… 😕 Maar volgens ons was het toch wel een geslaagd feestje.

We hebben nog een paar trails in de planning, maar besluiten die niet te gaan lopen omdat het echt te warm is. Dus we rijden naar het hotel. Nog in het park staan er ineens 3 herten langs de weg, die zich ook goed laten fotograferen. Eenmaal buiten het park komen we nog langs 3 antiek winkels en ook daar liggen alleen maar oude kentekenplaten en geen nieuwe. Bij het hotel checken we in, droppen de koffers of de kamer, even internetten en besluiten dan naar The Cavern te gaan voor een biertje en wat te eten. Blijkt het daar Karaoke avond te zijn. We hebben dus maar 1 biertje gedronken en zijn toen toch maar gaan eten bij de Cracker Barrel.

Overnachting: Super 8 by Wyndham, Cave City
Vandaag gereden: 158,0 mijl (254,3 km)
Totaal gereden: 1003,2 mijl (1614,5 km)
Gemiddeld verbruik vandaag 22,5 mpg (10,5 ltr/100 km)
Het weer vandaag: de dag begint al warm en het wordt alleen maar warmer op de dag. Daarnaast is het ook erg drukkend. Maar gelukkig is het wel droog! 😉