Mid-East VS 2019, Dag 4: Lewisburg – Grayson

Donderdag 26 september 2019,

De route voor vandaag:

De 1e voorzichtige herfstkleuren onderweg

De wekker loopt op tijd af omdat we een lange rijdag voor de boeg hebben. Na het ontbijt laden we de auto in en vertrekken naar de Walmart voor boodschappen. Rond half negen zitten we in de auto. De Walmart missen we echter totaal en daar komen we pas achter als we de weg opdraaien naar Lost World Caverns. Dus we draaien om en inderdaad we zijn straal de Walmart voorbij gereden. Omdat we morgen geen Walmart tegenkomen willen we voor meteen 2 dagen lunch inslaan. Deze Walmart is echter niet zo heel groot (voor Amerikaanse begrippen) en ze hebben dan ook geen kant en klare sandwiches. Geen nood we hebben nog crackers en beleg. Dus we redden ons wel.

Lost World Caverns

We rekenen onze boodschappen af (o.a. M&M’s met witte chocolade 😋) en stappen weer in de auto en rijden naar Lost World Caverns. Deze druipsteen grotten mag je op eigen gelegenheid bezoeken. We rekenen de entree af, krijgen nog even instructies en een zaklamp mee en lopen de tunnel in die naar de grotten gaat. Het licht in de tunnel is echter uit en blijft ook uit. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van de zaklamp die we hebben meegekregen? We lopen terug naar boven en als we bijna boven zijn komt de dame achter de kassa erachter dat ze het licht is vergeten aan te doen. 😂

Met het licht aan loopt het een stuk gemakkelijker door de tunnel naar de grotten 😂. We zijn helemaal alleen in de grotten. Wat op zich ook wel heel bijzonder is om mee te maken. We volgen de route door de grotten langs alle verschillende formaties. Deze grotten zijn echt wel weer mooier dan die we gisteren hebben bezocht. Na een half uurtje zijn we helemaal rond geweest door de grotten en komen we weer boven. Onze volgende stop is Babcock State Park. We rijden het parkeerterrein af en we zijn nog maar net onderweg of er steekt ineens een Bambi over. Ook nu helaas weer te laat voor de foto’s. Maar toch…

Brug over New River Gorge

Onze navigatie besluit ons over wat binnenwegen naar Babcock State Park te sturen. Het 1e stuk gaat nog prima en gaat over een verharde gravelweg maar met nog zeker anderhalve mijl te gaan veranderd het pad ineens in een zanderig bospad met serieuze kuilen. We draaien dus maar om en zoeken nog heel even naar een alternatieve (betere) route. Als die niet komt besluiten we dit park over te slaan en meteen naar New River Gorge Bridge te rijden. Daar aangekomen lopen we even door het bezoekerscentrum, informeren naar de Fayette Station Road. Die is namelijk in onderhoud staat op hun site en inderdaad is een deel afgesloten. Maar we kunnen een heel stuk wel rijden naar de bodem van de kloof. Alleen de geplande trails kunnen we niet lopen.

We lopen vanuit het bezoekerscentrum nog naar het uitzichtplatform op deze boogbrug die de canyon overspant. En klimmen dan de bijna 175 treden weer terug omhoog naar de auto. We rijden de kloof in en onderaan aangekomen willen we foto’s gaan maken van de brug. Maar de lucht wordt erg donker en we besluiten om dat toch maar niet te doen en om te draaien. We zitten net terug in de auto en het begint stevig te regenen. Wij blij dat we niet zijn gaan lopen… 😊. We verlaten de kloof en rijden naar D&K collectibles, een antiek winkel waar we naar kentekenplaten gaan zoeken. We bezoeken namelijk dit keer 10 nieuwe staten en moeten natuurlijk de verzameling compleet houden. We slagen daar voor platen uit Ohio. Vlakbij zit toevallig ook een Subway en omdat de Walmart geen sandwiches had besluiten we daar maar te gaan lunchen. Wat een straf… 😉

Thurmond Ghost Town

Na de lunch rijden we naar Thurmond Ghost Town. Dit is een verlaten stadje langs een spoorlijn. We bekijken wat van de gebouwen die nog over zijn gebleven en bezoeken het oude station. Hierna is het nog 150 mijl rijden naar ons hotel. In Charleston (ongeveer halverwege) stoppen we bij nog 2 andere antiek winkels en hier vinden we een kentekenplaat van Delaware. Nog 8 stuks te gaan. Rond half zes zijn we bij het hotel brengen we de spullen naar de kamer, drinken een biertje en gaan een bar opzoeken. Dat blijkt hier nogal lastig. De dichtstbijzijnde bar blijkt totaal niet gezellig en de andere bar ligt aan de andere kant van de snelweg. Op zich niet zo erg maar hier over de vluchtstrook lopen lijkt ons niet zo’n goed idee. Voetpaden kennen ze hier bijna niet zodra je ook maar een beetje het centrum uit bent. Dus dan maar weer met de auto op pad. In de Hogs Trough is het erg rustig, We drinken een biertje en eten wat voor we teruggaan naar de kamer.

Overnachting: Super 8 by Wyndham, Grayson
Vandaag gereden: 248,8 mijl (400,4 km)
Totaal gereden: 602,1 mijl (969,0 km)
Gemiddeld verbruik vandaag 24,4 mpg (9.6 ltr/100 km)
Het weer vandaag: De dag begint droog en zonnig. Bij de River Gorge Bridge hebben we de 1e keer regen, zelfs een stevige stortbui. Onderweg blijft het beperkt tot enkele druppels en in Grayson is weer ruim 27 graden.