Mid-East VS 2019, Dag 3: Harrisonburg – Lewisburg

Woensdag 25 september 2019,

De route voor vandaag:

Uitzicht vanaf Loft Mountain

Vandaag vervolgen we onze rit over de Skyline Drive. We ontbijten rond half negen in het hotel, laden de koffers in de auto, checken uit en tanken de auto vol en rijden terug naar Shenandoah National Park. We stoppen bij enkele uitzichtpunten onderweg en we lopen de Frazier Discovery Trail. De route is ongeveer 2,3 km en ongeveer halverwege de route bereiken we de top van Loft Moutain waar we een mooi uitzicht over de omgeving hebben. Terwijl we door het park rijden worden we ineens verrast door een jonge zwarte beer die de weg oversteekt. Helaas geen foto’s daarvoor ging het te snel. Maar wel weer heel gaaf om te zien!

Black Rock Summit

De volgende stop op de Skyline Drive is Black Rock Summit Trail. Deze korte trail brengt ons naar Black Rock Summit waar we een 360 graden uitzicht over de omliggende valleien en bergen hebben. Via nog enkele overlooks verlaten we de Skyline Drive en rijden we naar Caverns at Natural Bridge. Om half 3 hebben we een tour geboekt door de grotten daar. Aangekomen bij het “bezoekerscentrum” blijkt dat we niet helemaal goed zitten. De combo-tickets (grotten en Natural Bridge) die we hebben geboekt moeten we ophalen bij de giftshop van de grotten. Daar aan gekomen blijkt de tour van half 3 gecanceld en mogen we met de groep van 3 uur mee de grotten in.

Natural Bridge

Dus we rijden maar weer terug naar het bezoekerscentrum van Natural Bridge en gaan eerst die maar bezoeken. Om bij deze natuurlijke brug te komen moet je een behoorlijk stukje afdalen. Op zich niet zo erg maar je weet dat je ook weer terug omhoog moet naderhand. 🙂 Beneden aangekomen lopen we naar de brug en maken daar de nodige foto’s. Vol goede moed beginnen we aan de klim terug omhoog en zin blij als we weer boven zijn. Het is ondertussen kwart voor 3 en we rijden terug naar de grotten voor onze rondleiding.

Natural Caverns

We zijn maar met een klein groepje, dus dat is zeker een pluspunt. De grotten zelf vallen echter enigszins tegen na de tour van gisteren door de Luray Caverns. Dat ligt zeker niet aan de gids, die zijn uiterste best doet, Maar de grotten bij Natural Bridge kunnen gewoonweg niet tippen aan de grotten bij Luray. Het is tegen vieren als we de grotten verlaten en we verder rijden naar het hotel. De eerste 35 mijl van de rit gaat over behoorlijk lastige binnenwegen: klimmen, dalen, scherpe bochten. Het is behoorlijk sturen! Maar gelukkig hebben we de laatste 50 mijl weer gewoon snelweg.

Rond half 6 komen we aan bij het hotel. We checken in, drinken een biertje op de kamer en besluiten om daarna wat te gaan drinken in de bar van het hotel. In de buurt zit namelijk niets op loopafstand van het hotel wat ook een bar heeft. Hier drinken we enkele biertjes, eten wat en kijken naar een baseball wedstrijd. Nu nog even luieren op de kamer en zo dadelijk weer lekker slapen.

Overnachting: Quality Inn, Lewisburg
Vandaag gereden: 204,4 mijl (329,0 km)
Totaal gereden: 353,2 mijl (566,8 km)
Gemiddeld verbruik vandaag 24,8 mpg (9.5 ltr/100 km)
Het weer vandaag: een heerlijke dag met alleen maar zon. op de Skyline Drive is het een heerlijke 20/21 graden. Eenmaal de bergen weer uit loopt de temperatuur op naar 27/28 graden.