Mid-East VS 2019, Dag 23: Baltimore

Dinsdag 15 oktober 2019,

De route voor vandaag:

De laatste volle dag is dan toch aangebroken. Morgenavond vliegen we weer terug naar Nederland. We beginnen de dag met heerlijk zelf gemaakt ontbijtje in het appartement. Rond half 10 rijden we aan richting Delaware, de laatste “nieuwe” staat die we deze trip bezoeken. We zijn net 5 minuten onderweg en dan realiseren we ons dat we wat belangrijke papieren in het appartement hebben laten liggen. Dus snel omdraaien, terug naar het appartement en na deze valse start dan toch op weg naar Delaware.

Een klein stukje over de staatgrens met Delaware bezoeken we een Mall voor nog wat laatste aankopen. Delaware is een van de staten die geen state-tax kent. En dus maken wij daar graag gebruikt van. Aangekomen bij de Mall zoeken we de Apple Store op. We willen zelf een nieuwe iPod kopen en voor iemand in Nederland moeten we ook een iWatch meebrengen. Als we aankomen bij de Apple Store dan staan er 2 wachtrijen om de winkel in te mogen. 1 rij is voor de nieuwe iPhone 11 Pro. De andere rij (die gelukkig een heel stuk korter is) is voor de andere producten. We zijn dus vrij snel aan de beurt.

Met behulp van Mark zoeken we onze iPod en iWatch uit en niet veel later verlaten we de winkel. Er zit ook een North Face winkel in dit winkelcentrum. Maar die hebben geen opruiming en geen acties lopen op dit moment dus daar zijn we snel klaar. Er zit nog wel een outdoor winkel bij dezelfde Mall en daar scoren we nog wat wandel sokken. Dan rijden we terug naar Baltimore. We parkeren de auto vlak bij het centrum en lopen een klein kwartiertje tot we in de oude haven zijn. Daar bezoeken we eerst het Hardrock Café voor de lunch.

Baltimore haven

De serveerster is zo ‘vriendelijk’ dat we hier de laagste tip van de hele vakantie achter laten. Tippen voor service is 1 ding. Maar voor nagenoeg geen service gaan we ook geen 15% tipgeld geven. Het eten was overigens heerlijk, maar daar heeft de serveerster geen bijdrage aan hoeven te leveren. Uiteraard scoren we nog een shirt en pin in de Rock Shop. We wandelen een rondje door de haven en besluiten dan terug te gaan naar de auto. Onderweg naar de auto realiseren we ons dat we nog even langs de Walmart moeten voor wat ‘boodschappen’ (lees: chips en M&M’s 😂) voor thuis,

We zoeken dus de dichtstbijzijnde Walmart op en na een kwartiertje rijden komen we aan bij letterlijk de kleinste Walmart die we ooit gezien hebben. Dus geen chips die we zoeken en geen verschillende smaakjes M&M’s. Op naar de volgende Walmart dus maar. Daar slagen we gelukkig wel. We kopen in wat we nog denken mee te kunnen nemen in de koffers. Gisteren hebben we die vast gewogen om een idee te hebben van de ruimte in kilo’s. 😉 En we rijden terug naar het appartement.

Vlak bij het appartement komen we langs een pub, de Brass Pub. Deze is een stuk dichterbij dan de pub waar we gisteren zijn geweest. Dus we gaan daar maar heen om te eten. Als we even binnen zitten begint er een pubquiz. Dat hebben wij weer… 😂 Dus we quizen (weer buiten mededinging) een aantal rondes mee en keren dan terug naar het appartement om de koffers vast zover mogelijk in te pakken. Morgen dan echt de laatste dag… 😕 We vliegen morgen rond half 9 ‘s avonds terug naar Nederland. Als we op de luchthaven nog tijd hebben dan posten we nog wat. Anders dan volgt het verslag van de laatste dag als we in Nederland terug zijn.

Overnachting: Sutton Place Apartment Homes, Baltimore
Vandaag gereden: 179,1 mijl (288,2 km)
Totaal gereden: 4052,2 mijl (6521,4 km)
Gemiddeld verbruik vandaag 25,8 mpg (9,1 ltr/100 km)
Het weer vandaag: Weer een heerlijke dag. Het is droog en zonnig en de temperatuur schommelt rond de 23 graden.