Mid-East VS 2019, Dag 22: Charlottesville – Baltimore

Maandag 14 oktober 2019,

De route voor vandaag:

Skyline Drive

We vertrekken vandaag iets voor negenen uit het hotel. We rijden terug naar de Skyline Drive die we verder richting het noorden volgen. We stoppen bij een aantal uitzichtpunten maar het uitzicht veranderd niet zo heel veel ten opzichte van wat we de afgelopen dagen hebben mogen bewonderen. We maken dus ook maar weinig foto’s. En vaak stappen we niet eens meer uit maar rijden gewoon langzaam over de parkeerplaatsen. De 1e trail die we willen gaan lopen is de Black Rock Summit trail. We parkeren de auto, trekken onze wandelschoenen aan, nemen water mee voor onderweg en vertrekken.

Na de 1e paar meters op de trail realiseren we ons dat deze trail wel heel erg bekend voorkomt. Dat kan kloppen, deze trail hebben we op dag 2 ook al gelopen. We zitten namelijk op het deel van de Skyline Drive die we dag 2 ook gereden hebben… 😂 Het is een beetje onzin om dezelfde trail nog een keer te lopen als je een vol programma hebt. Dus we zijn weer vlug terug bij de auto en rijden verder.

Bearfence Trail

De Bearfence mountain trail hebben we nog niet gelopen dus we rijden daar naar toe. Het 1e deel (200 m) van de trail is nog een gewoon pad wat klimt. Daarna is het klimmen en klauteren over rotsen naar de top van Bearfence Mountain. Het laatste stukje is zelfs behoorlijk uitdagend maar goed te doen. Een leuke uitdagende en inspannende afwisseling in vergelijk met de “gewone” trails. Eenmaal boven aangekomen hebben we een 360 graden uitzicht over de omgeving. Erg gaaf! 👌 De klim omlaag is zelfs nog iets uitdagender dan omhoog. Maar we komen weer veilig beneden aan bij de auto.

Skyline Drive

We rijden verder over de Skyline Drive en genieten onderweg van het uitzicht en de beginnende herfstkleuren. Toen we deze trip boekten was dat in de veronderstelling dat we nu vol in de herfstkleuren zouden rijden. Helaas laat moeder natuur zich niet sturen en is de herfst hier dit jaar erg laat. Maar we genieten er niet minder om hoor! Dan wordt het tijd om de Skyline Drive te verlaten en richting Baltimore te rijden. De laatste overnachtingsplaats deze reis. Nog 2 nachtjes en dan zit het er weer op… 😕.

Onderweg stoppen we nog bij een outlet center waar ook een North Face outlet zit. Daar is veel in de opruiming en scoren we nog een broek en skihandschoenen. De broek was helemaal een meevaller. De originele prijs was 80 dollar, daar kregen we 50% korting op en aan de kassa ging daar nog een korting overheen zodat we net iets meer dan 20 dollar moesten betalen voor de broek. De handschoenen gingen met 70% korting zelfs weg.

Hierna rijden we ruim om Washington heen om de files te vermijden en rijden door naar Baltimore. Onderweg hebben we een paar kleine files (mag geen naam hebben) en iets voor zessen komen we aan bij het appartement wat we via Air B&B geboekt hebben. Via de mail hebben we instructies gekregen hoe we het appartement in kunnen komen. We laden de auto vast helemaal leeg, zodat we morgenavond de koffers weer helemaal kunnen inpakken en gaan eten in “The Owl Pub”. Deze zit in het Belvedere en er is een pub-quiz aan de gang als we binnenkomen. Dus we hebben nog (buiten mededinging) even zitten pub-quizen. Best grappig!

Overnachting: Sutton Place Apartment Homes, Baltimore
Vandaag gereden: 252,8 mijl (406,8 km)
Totaal gereden: 3873,0 mijl (6233,0 km)
Gemiddeld verbruik vandaag 26,3 mpg (8,9 ltr/100 km)
Het weer vandaag: De dag begint fris maar zonnig. Op de Skyline Drive blijft het heerlijk koel. Verderop onderweg wordt het een aangename 23 graden met een strakblauwe lucht.