Mid-East VS 2019, Dag 20: Wilkesboro – Roanoke

Zaterdag 12 oktober 2019,

De route voor vandaag:

Jumpinov Rock Trail

Omdat vandaag we een minder vol programma hebben slapen we een keer wat langer door. Om 8 uur loopt de wekker af. We kleden ons aan en gaan eerst wat ontbijten. Iets na negenen rijden we aan en na boodschappen te hebben gedaan en getankt te hebben vertrekken we rond half 10 richting de Blue Ridge Parkway. Tegen 10 uur zijn we op de Parkway. We stoppen bij enkele uitzichtpunten en we lopen dan de Jumpinovs Rock trail. Deze trail loopt naar een uitzichtplatform wat ons een mooier uitzicht over de omliggende valleien en bergen geeft.

Stone Mountain

Na deze wandeling vervolgen we onze weg over de Blue Ridge Parkway en daar waar het uitzicht wat nieuws te bieden heeft stoppen we dan ook even. Tegen 12 uur verlaten we de Blue Ridge Parkway voor een klein uitstapje naar Stone Mountain State Park. We rijden het park in en parkeren onze auto bij de lower parking. Hier starten verschillende trails door het park. Wij lopen naar Hutchinson Homestead en Stone Mountain. Daar maken we natuurlijk weer de nodige foto’s. We kunnen ook naar de top van Stone Mountain lopen. Maar gezien de temperatuur houden we het bij deze wandeling en gaan terug naar de parkeerplaats.

Widow Creek Falls

In hetzelfde park bezoeken we ook nog Widdow Creek Falls. Vanaf de weg is het een kleine 200 meter lopen naar deze watervallen. Het is er redelijk druk. Kinderen zijn er volop in het water aan het spelen. We kunnen toch de nodige foto’s maken zonder publiek op de achtergrond en lopen terug naar de auto. We verlaten het park en rijden terug naar de Blue Ridge Parkway. We stoppen nog bij een aantal uitzichtpunten en komen dan aan bij Mabry Mill. Bij deze fotogenieke molen is het erg druk. Zo druk zelfs dat we onze auto op de overflow parkeerplaats moeten zetten. Ondanks de drukte bij de watermolen kunnen we deze redelijk makkelijk fotograferen zonder mensen op de foto.

Mabry Mill

Hierna rijden we via nog verschillende uitzichtpunten verder over de Blue Ridge Skyway naar het hotel in Roanoke. Langzaam maar zeker zien we onderweg de herfstkleuren toenemen. Nog steeds niet in die mate waar we op gehoopt hebben. Maar het begint eindelijk op gang te komen. Ook zien we op het laatste deel van de rit vandaag nog de nodige herten langs de weg staan. Helaas hebben we die niet op de foto kunnen vastleggen maar we hebben ze wel kunnen filmen.

Overnachting: Sleep Inn Tanglewood, Roanoke
Vandaag gereden: 211,2 mijl (339,9 km)
Totaal gereden: 3454,7 mijl (5559,8 km)
Gemiddeld verbruik vandaag 25,5 mpg (9,2 ltr/100 km)
Het weer vandaag: Als we vertrekken is het ongeveer 17 graden en bewolkt. Eenmaal onderweg begint de zon wat meer door te breken en het wordt uiteindelijk een 22 graden.