East VS en Canada 2017, Dag 6: Portland

Zondag 24 september 2017,

De route voor vandaag:

Kancamagus Highway

Om half 8 loopt de wekker af. Iets daarvoor zijn we beiden al wakker, maar gelukkig niet meer zo vroeg al de voorgaande dagen. Na een rondje Facebook-en, internetten en Word-feuten staan we op en gaan we ontbijten in het hotel. Rond half 10 zitten we in de auto en vertrekken we richting White Mountain National Forrest. Als we vertrekken is het nog een heerlijke 25 graden, strakblauwe lucht en nagenoeg windstil. Gisteren konden we al de eerste voorzichtige herfstkleuren zien onderweg. Vandaag richting de Kancamagus Highway (https://www.myscenicdrives.com/drives/new-hampshire/kancamagus-scenic-byway#map) zien we nog meer tekenen van de beginnende herfst. Helemaal niet erg, daar komen we tenslotte voor.

Albany Covered Bridge

Na ongeveer anderhalf uur rijden we op de Kancamagus Highway en onze eerste stop op die Scenic route is de Albany Covered Bridge. Daarna rijden we door naar de Lower Falls. Bij deze watervallen ligt een ondiepe poel en er zijn mensen die aan het pootje baden zijn bij deze watervallen. Onderweg is goed te merken dat het nog weekend en heerlijk weer is. De parkeerplaatsen bij de diverse stops lopen snel vol en soms staan er zelfs wagens op de weg geparkeerd. Na de Lower Falls stoppen we bij de Lovequest Loop Trail. Ondertussen is het 31 graden en na een korte halve trail houden we het voor gezien.

Flume Gorge

Voor we aankomen bij Flume Gorge maken we nog een paar stops bij de diverse viewpoints die we onderweg tegenkomen. De entree voor de Flume Gorge is 16 dollar p.p. Ondanks de warmte besluiten we toch hier de trail van 2 mijl door de kloof te lopen. En daar hebben we achteraf helemaal geen spijt van. De trail begint met een stevige afdaling naar de Covered Bridge. Maar daarna begint de klim terug omhoog. Na een stukje klimmen komen we aan in de geul. Daar is een houten wandelpad wat door de Gorge langzaam omhoog loopt. In de Gorge zelf is het heerlijk koel. Zelfs zonder verkoelende wind kun je goed de invloed van het koele water op de temperatuur in de geul voelen. Eenmaal boven lopen we via een ruime lus terug naar de uitgang van de trail. Ondanks de hitte op het merendeel van de route hebben we er absoluut geen spijt van dat we hier toch zijn gaan lopen.

We rijden verder en stoppen nog even bij Willey Post Office om wat foto’s te maken. Daarna willen we nog stoppen bij Bartlett Covered Bridge maar die overdekte brug is omgebouwd tot een soort souvenirwinkel. Toch niet helemaal wat we ervan verwacht hadden. Omdat het al bijna 4 uur is en we nog terug moeten rijden naar het hotel besluiten we om een stop bij het outlet center over te slaan. We komen er immers nog genoeg tegen onderweg. Tegen half 6 zijn we terug is het hotel. Waar we genieten van een warm bad en een koud biertje. Dineren doen we aan de overkant bij Uno. Een keten die we eerder in Boston al ontdekt hebben en ons prima is bevallen.

Albany Covered Bridge

Lower Falls

Flume Gorge

Overnachting: DoubleTree by Hilton, Portland
Vandaag gereden: 209 mijl (363 km)
Totaal gereden: 701 mijl (1128 km)
Het weer vandaag: De dag begint met strakblauwe lucht en een aangename 25 graden. Op het warmst van de dag is het een iets te warme 31 graden (zeker omdat er nagenoeg geen wind staat)