East VS en Canada 2017, Dag 3: Boston – Cape Cod

Donderdag 21 september 2017,

De route voor vandaag:

Vandaag wordt de dag van eerst goed nieuws, slecht nieuws, toch weer goed nieuws, nog een keer goed nieuws en als toetje toch nog een keertje (wel enigszins verwacht) slecht nieuws. Nu niet meteen allemaal in de stress schieten: het is allemaal niet zo erg als het klinkt. 😉

Rond 6 uur zijn we beiden weer wakker. Het blijft toch altijd lastig die eerste paar dagen op Amerikaanse bodem om je Nederlandse ritme kwijt te raken. Maar het voordeel is dan weer wel dat we ook heerlijk vroeg (rond half 8) aan het ontbijt zitten. We zitten weer bij hetzelfde tentje als waar we gisteren zaten. Dit keer nemen we beiden een bagel met zalm. Wederom erg lekker! Na dit heerlijke ontbijt pakken we de metro naar de luchthaven om onze huurauto op te gaan halen. We zijn al iets meer gewend aan de metro van Boston want dit keer vinden we vrij snel de juiste metrolijnen en binnen no-time staan we op het metrostation van de luchthaven.

Daar nemen we de gratis shuttle naar de parkeergarage met alle verhuurbedrijven. Eenmaal aangekomen bij de garage staan we nog even buiten met onze navigatie ingeschakeld te wachten tot deze satellietontvangst heeft op deze nieuwe locatie. Het kan namelijk erg lang duren de eerste keer dat je de navigatie aanzet een paar duizend kilometer verderop van huis. Omdat we buiten staan te wachten op deze ‘fix’ komt de chauffeur van de bus al enigszins bezorgd vragen of we wel weten dat we naar binnen moeten gaan om onze auto op te halen. Toch sympathiek van deze kerel! We bedanken hem voor zijn attentheid en stellen hem gerust dat we alleen even staan te wachten op een ‘fix’ van onze navigatie.

Chatham Lighthouse

Als we ontvangst hebben lopen we naar binnen en omdat we Emerald Member zijn bij National kunnen we de balies met de bekende vervelende praatjes over ‘noodzakelijke’ upgrades en verzekeringen mooi overslaan en meteen de garage inlopen om een auto uit te zoeken. We hebben een midsize SUV gereserveerd maar met onze Emerald Card mogen we natuurlijk ook een auto uit de Emerald Aisle uitzoeken. Daar staat dan ook vlak voor onze neus een mooie zwarte Kia Sportage. Een dikke upgrade t.o.v. de door ons gereserveerde midsize SUV. Het eerste goede nieuws van vandaag (denken we dan nog…). Marco gaat toch nog even opzoek naar de midsize SUV’s om te kijken of er geen leuke Ford Edge of Escape tussen staat. En Cindy blijft ondertussen de Kia ‘bezet’ houden. Als Marco terugkomt staat er een medewerker van National bij de auto en dan blijkt dat we de Kia niet mee mogen nemen omdat deze stukken heeft. Het slechte nieuws dus. De greeter biedt ons als compensatie een Witte Hyundai Santa Fe aan uit de executieve Aisle. Alsnog een dikkere upgrade! Goed nieuws en wij helemaal blij!

Dan begint de rit door de spits naar het hotel. Rond een uur of 10 zijn we bij het hotel en dat ondanks de soms toch wel drukke spits. Dan is het even snel de koffers ophalen, uitchecken en op weg naar de Walmart. Eerst zorgen dat we de noodzakelijke levensbehoeften (cola, water, chips, snacks, beef jerky etc.) voor onderweg hebben. Na een rondje door de Walmart verlaten we de winkel met een volle kar met 2 nieuwe smaken M&M’s, een nieuwe smaak Pretzels en uiteraard alle andere ‘noodzakelijke’ levensbehoeften voor een road-trip. Vlak bij de Walmart zit ook nog een drankenhandel en daar kopen we nog een doos Budweiser voor als we aankomen in ons hotel en een doos Blue Moon vast voor thuis.

Blue Water Resort

De volgende stop is Wrentham Premium Outlet: http://www.premiumoutlets.com/outlet/wrentham-village. Deze vakantie wordt er namelijk niet alleen eentje van de mooie herfstkleuren in New England, maar ook eentje van de outlets. We hebben nog wat dingen op ons verlanglijstje staan en deze regio staat bekend om zijn vele outlet centers. Het doel is om eerst reistassen te kopen. We mogen namelijk nog onder de oude voorwaarden van IcelandAir 2 keer 23 kg per persoon inchecken voor onze terugvlucht. En gezien de gunstige dollarkoers, scherpe prijzen en vele outlet centers gaan we ons best doen deze vakantie die kilo’s te halen. We weten voor een mooie prijs reistassen te kopen bij de Travelpro en bij Columbia een paar waterafstotende lichte jassen.

Omdat het al laat begint te worden en we nog even moeten rijden besluiten we de geplande Cliff Walk (http://www.cliffwalk.com/) te schrappen. Als we die toch perse willen gaan lopen dan komen we pas rond half negen in het hotel aan. Op zich wel jammer, maar je kunt niet alles willen en soms moet je keuzes maken. We passen de voorgeprogrammeerde route aan in de Garmin en rijden verder naar Chatham Lighthouse. Onderweg hebben we nog steeds mooi weer. Helaas begint het ontzettend te regenen en te waaien vlak voor we bij de vuurtoren zijn. Aangekomen bij de vuurtoren doen we heel even een poging om de droge auto te verlaten. Maar dat blijkt geen succes. We besluiten dan ook de geplande wandelingen die nog in de planning staan te schrappen en maar door te rijden naar het hotel.

Hyundai Santa Fe

Daar aangekomen krijgen we een mooie kamer met uitzicht op een behoorlijk onstuimige zee. En we beseffen ons meteen dat de geplande Whale Watch tour morgen wel eens niet door zou kunnen gaan met deze ruwe zee. Als we op de kamer verbinding hebben met het internet zien we in de mail dat we twee keer toegelaten zijn tot het Witte Huis (we hebben twee aanvragen ingediend via twee senatoren). We mogen dus bij Donald en Melania Trump op bezoek! 🙂 Stiekem hebben we natuurlijk wel gehoopt dat we toe zouden zouden worden gelaten maar het blijft toch spannend of het lukt. Goed nieuws dus! Het volgende mailtje is echter van de organisatie waar we voor morgen de Whale Watch tour hebben geboekt. Die tocht is dus gecanceld vanwege het slechte weer. Toch weer slecht nieuws… Jammer maar wel begrijpelijk als je de ruige zee ziet.

Maar goed het is niet anders. Je gaat ruim drie weken op pad en legt behoorlijke afstanden af. Het weer kan meezitten of tegenzitten. Dat is in Europa niet anders als je grote afstanden gaat afleggen. Morgen wordt waarschijnlijk nog een dag met regen. Maar de voorspellingen voor de dagen daarna gaan gelukkig weer de goed kant op.

Overnachting: Blue Water Resort, Cape Cod
Vandaag gereden: 172 mijl (277 km)
Totaal gereden: 172 mijl (277 km)
Het weer vandaag: In Boston nog droog en aangenaam (zo rond de 22 graden). Onderweg ook nog goed weer tot in de omgeving van Cape Cod. Daar krijgen we regen, veel wind en slechts 17 graden.