East VS en Canada 2017, Dag 18: Philadelphia

Vrijdag 6 oktober 2017,

De route voor vandaag:

We gaan vandaag Philadelphia wat beter bekijken. We hebben om 10 uur een tour geboekt bij de Independence Hall (https://www.nps.gov/inde/index.htm). Omdat we de kaartjes vooraf geboekt hebben moeten we uiterlijk 3 kwartier voor aanvang de kaartjes ophalen, anders vervallen onze kaartjes. Je kunt ook op de dag zelf nog kaartjes halen voor de rondleiding. Kaartjes voor de rondleidingen zijn gratis, maar wij hebben ervoor gekozen ze vooraf online te reserveren. Je betaald dan $1,50 per kaartje maar weet dan ook zeker dat je toegang hebt. Reserveren kan 3 maanden van tevoren.

Independence Hall

De wekker staat dus weer vroeg en om 8 uur zitten we aan het ontbijt. Om half 9 zitten we buiten op het busje van het hotel te wachten. Deze brengt je in de ochtenduren gratis tot een omtrek van anderhalve mijl van het hotel naar het centrum. Het duurt echter even voor het busje komt en omdat het maar 20 minuten lopen is naar het bezoekerscentrum besluiten we te gaan lopen. Als we daar aankomen is er geen rij voor de balie en kunnen we onze gereserveerde kaartjes ophalen. Om 9.40 u moeten we ons melden voor de security check. Omdat we nog meer dan voldoende tijd hebben besluiten we eerst de Liberty Bell te gaan bezoeken.

Liberty Bell

Ook hier moeten we door een security check. Maar het is nog rustig dus we zijn er zo doorheen. We lopen naar de Liberty Bell en dan begint het uitdagende spel om een foto te maken van de Liberty Bell zonder een irritante (Aziatische) toerist ervoor. Sommige Aziaten zijn zelfs zo lomp dat ze voor je komen staan en gewoon tegen je camera aanduwen terwijl je een foto aan het maken bent. Een keer goed vloeken in het Nederlands blijkt echter te helpen. Het is echt niet zo dat ze je verstaan maar de intonatie was schijnbaar voldoende om toch de boodschap over te brengen 😉 En zo kunnen we toch tenminste 1 foto maken zonder vervelende ‘achtergrond-Aziaten’.

Assembly Room

We lopen weer naar buiten en in de schaduw in het park wachten we tot we ons mogen melden voor de security check voor Independence Hall. Ook deze controle verloopt heel soepel en snel. We hebben echt geluk dat het nu nog rustig is! Op het binnenterrein moeten we nog even wachten tot 10 uur en dan mogen we met een Ranger naar binnen. Daar krijgen we eerst uitleg over de geschiedenis van de Onafhankelijkheidsverklaring welke hier op 4 juli 1776 werd aangenomen. Daarna gaan we naar de zalen waar de verklaring werd opgesteld.

Philadelphia Museum of Arts

Na deze rondleiding lopen we door naar het Hard-Rock café om even te shoppen. Daarna gaan we terug naar het hotel voor een kop koffie en om de auto op te halen. We gaan nu naar het Philadelphia Museum of Arts. Voor het museum zijn de beroemde trappen uit de Rocky-films te vinden waar Rocky Balboa in de film traint door steeds de 72 treden op te rennen. Ondanks de warmte zijn er toeristen die vol enthousiast ook de trappen op proberen te rennen. Wij houden het bij wat foto’s maken en toekijken. Een stukje verderop naast de trappen staat het beroemde beeld van Rocky. Ook daar is het even worstelen voor we het beeld van Rocky zonder ‘achtergrondruis’ kunnen fotograferen. We lopen terug naar de auto en eten onder het genot van de airco in de auto onze lunch op.

Eastern State Penitentiary

Hierna gaan we het Eastern State Penetentiary (https://www.easternstate.org/) bezoeken. In deze oude gevangenis lopen we een self-guided rondleiding met behulp van de gratis audiotoer die we daar kunnen krijgen. Erg interessant om te zien en naar de verhalen te luisteren. Binnen de gevangenismuren is er nauwelijks wind en dus is het er behoorlijk warm. We besluiten om daarna nog naar de overkant van de rivier te rijden voor een bezoek aan Battleship New Jersey (http://www.battleshipnewjersey.org/). Daar zien we dan de rondleiding anderhalf uur gaat duren en ruim $ 20 p.p. kost. Gezien de warmte (en ook de prijs) vinden we dit niet de moeite waard en besluiten we om terug te gaan naar het hotel.

Maar eerst willen we aan deze zijde van de rivier de auto nog even volgooien. Onze tank is bijna leeg en benzine is aan deze zijde 30 dollarcent per gallon goedkoper dan in het centrum. De eerste pomp die we tegenkomen is echter bijna 30 dollarcent duurder in plaats van juist goedkoper. Die slaan we dus vlug over en we rijden wel een mijl verder door de stad uit. Daar vinden we wel een pomp met de goedkopere prijzen. Na het tanken proberen we de tolbrug bij het hotel te vermijden door de andere brug terug te nemen stadinwaarts. Echter daar moeten we ook $5 tol betalen. Alle bruggen blijken als je de stad uit rijdt gratis te zijn en stad in kost je $5 tol. Dus hoe dan ook betaal je een keer tol als je het centrum in wilt.

Independence Hall

Eastern State Penetentiary

Philladelphia

Rocky Balboa

Overnachting: Holiday Inn Express, Philadelphia
Vandaag gereden: 20 mijl (32 km)
Totaal gereden: 2924 mijl (4706 km)
Het weer vandaag: Een warme en vochtige dag in Philadelphia. We starten de dag met 25 graden en het wordt uiteindelijk zelfs even 30 graden. In de avond koelt het af en het voelt ook minder vochtig aan met een aangename 25 graden.