East VS en Canada 2017, Dag 17: Wilkes Barre – Philadelphia

Donderdag 5 oktober 2017,

De route voor vandaag:

Omdat we ook vandaag een behoorlijk stuk moeten rijden, staat de wekker weer op 7 uur. We staan op, pakken onze spullen vast in en gaan dan ontbijten. Gisteren bij het inchecken was ons door de receptionist verzekerd dat het ontbijt absoluut de moeite waard was en dat we dit zeker niet mochten missen. Nu zijn wij altijd wel enigszins sceptisch bij het (over)enthousiasme van de Amerikanen, maar deze receptionist heeft echt niet overdreven. Van alle complementary breakfasts zeker by-far de beste en meest uitgebreide tot nu toe. Na het ontbijt checken we uit en iets voor negenen zitten we in de auto.

High Point State Park

De eerste stop is in High Point State Park (http://www.state.nj.us/dep/parksandforests/parks/highpoint.html). Na Labour Day is dit park gratis te bezoeken. We rijden de relatief korte scenic drive en stoppen onder andere even bij High Point Monument. Vanaf dit punt hebben we een weids uitzicht over de omliggende omgeving. Daarna gaan we op bezoek bij Paul Jr. Teutel en Paul Sr. Teutel. Dit zijn de welbekende motorbouwers van OCC Choppers (http://www.orangecountychoppers.com/) en van de serie American Choppers op Discovery Chanel. Paul Jr. en Paul Sr. maken in de serie altijd ruzie tijdens het bouwen van hun motoren. En uiteindelijk verlaat Paul Jr. de zaak van pa en gaat Paul Jr. voor zichzelf verder als Paul Jr. Designs (http://pauljrdesigns.com/).

Paul Jr. Designs

Daar stoppen we dan ook als eerste. Sinds enige tijd heeft Paul Jr. Designs ook een winkel waar merchandise verkocht wordt en waar enkele van zijn motoren te zien zijn. We lopen even rond in de winkel en bewonderen verschillende motoren, maar Paul Jr. zelf is er niet. We rijden daarna door naar zijn werkplaats. Die ligt een stukje verderop en mogelijk zien we daar Paul Jr. wel rondlopen. Aangekomen bij de werkplaats lijkt het erop dat deze niet meer door Paul Jr. Desings wordt gebruikt en dat ze recent verhuisd zijn.

OCC Choppers

We gaan ons geluk proberen bij OCC choppers, de werkplaats van Paul Sr, misschien dat we hem wel tegenkomen. Bij de werkplaats ligt een café en een grote showroom met motoren en vooral heel veel merchandise. De showroom is men aan het verbouwen. Naast het café liggen er nu ook 4 bowlingbanen en midden in de winkel een arcade hal. De motorfietsen staan enigszins nu op een kluitje tegen elkaar gefrot langs de zijkanten. Het lijkt erop dat de motoren plaats hebben moeten maken voor alle andere commerciële activiteiten. Jammer genoeg zien we niets meer van de werkplaats en ook Paul Sr. laat zich niet zien. De winkel van Paul Jr. Designs heeft wat ons betreft een betere en ruimere opzet. Daar kun je in ieder geval de motoren nog fatsoenlijk bewonderen. Ook al is de zaak een heel stuk kleiner.

Perkins Memorial Observatory, Bear Mountain State Park

We rijden verder naar Bear Mountain State Park (https://parks.ny.gov/parks/13/details.aspx). Ook voor dit park hoeven we niet meer te betalen omdat we er buiten het weekend zijn. Buiten het seizoen hoef je alleen in het weekend nog maar entree te betalen voor dit park. We rijden naar de top van het park en beklimmen de toren die daar staat. Ook vanaf hier een mooi uitzicht over de omgeving. Helaas zijn de ramen te smerig om fatsoenlijk foto’s door te kunnen maken. We stoppen hierna nog bij een outlet-center. Hier zit een Dsquared winkel. Maar als je die prijzen ziet ben je snel genezen. We hebben trouwens nog nooit zoveel geshopt op een van onze vakanties en al helemaal niet samen… 😉

De volgende stop die we gepland hebben is Paterson Great Falls (https://www.nps.gov/pagr/index.htm). Als we echter bijna bij het park zijn rijden we door duidelijk mindere buurt. Overal rotzooi langs de weg, sloopauto’s en auto’s die nog wel rijden maar eigenlijk ook op de sloop moeten liggen. We besluiten hier niet te stoppen maar door te rijden. We hebben het gevoel dat als we hier de auto neerzetten met al onze spullen erin we deze terug gaan vinden op 4 blokken en zonder inhoud.

We wilden ook nog het huis en laboratorium van Thomas Edison bezoeken. Maar mede door onze shopping trip gaan we dit niet meer halen. Beide sluiten om 4 uur en we zullen daar waarschijnlijk pas na vieren aankomen. We besluiten de navigatie in te stellen op het hotel en iets voor zessen komen we aan in het hotel. We checken in en gaan iets eten en drinken in de stad.

Paul Jr. Designs

OCC Choppers

Overnachting: Holiday Inn Express, Philadelphia
Vandaag gereden: 299 mijl (481 km)
Totaal gereden: 2904 mijl (4674 km)
Het weer vandaag: De dag begint met 20 graden, maar onderweg wordt het langzaam maar zeker warmer. Uiteindelijk zien we het 30 graden worden. In Philadelphia is het iets koeler, rond de 27 graden. En na het eten op weg terug naar het hotel hebben we een paar druppels regen.