East VS en Canada 2017, Dag 13: Ottawa – Toronto

Zondag 1 oktober 2017,

De route voor vandaag:

We rijden vandaag van Ottawa naar Montreal. De kortste route is ongeveer 450 km maar omdat we nog Algonquin Provincial park willen bezoeken mogen we vandaag 591 km rijden. Een stevige rijdag dus. Daarnaast willen we in Algonquin Provicial park (http://www.ontarioparks.com/park/algonquin) ook nog een aantal trails lopen. We staan dus vroeg op en omdat we in het hotel toch extra moeten betalen voor het ontbijt besluiten we om te kijken of we bij de benzinepomp ons ontbijt kunnen regelen en meteen kunnen gaan rijden.

Algonquin Logging Museum Trail

Rond half 9 zitten we in de auto en rijden we Ottawa uit. De benzinepomp waar we stoppen om te tanken heeft full service. Dus de auto wordt voor ons getankt, alle ruiten worden gewassen en als we willen worden ook nog de ruitensproeier vloeistof en de olie voor ons nagekeken. Best een luxe tankstop… Maar helaas zit er geen shop bij de pomp. Dus ondanks deze verwennerij voor de auto moeten we zelf nog steeds iets voor ons ontbijt zien te regelen. Een stuk verderop zit een Walmart en we besluiten daar iets te halen voor het ontbijt,

Beaver Dam Pond

Deze Walmart blijkt echter geen versafdeling te hebben en dus ook geen belegde broodjes. Gelukkig zit een stukje verderop op hetzelfde terrein een winkel waar we wel sandwiches kunnen krijgen. Daarna begint de rit naar de ingang van Algonquin Provincial park. Rond 12 uur zijn we daar. De eerste trail die we lopen in het park is de Logging Trail. Deze trail is ongeveer anderhalve kilometer lang, een soort openluchtmuseum, en laat je de ontwikkeling van de houtwinning in het park zien door de jaren heen. Erg leuk om te zien en het is een keer iets heel anders qua trail om te lopen.

Spruce Boardwalk trail

Daarna lopen we nog de Beaver Pond trail en de Spruce Boardwalk trail. Daarna besluiten we de rest van het park door te rijden en alleen nog te stoppen voor wat uitzichten. We moeten immers nog een behoorlijk stuk rijden naar het hotel. Onderweg tanken we nog een keer omdat we met 1 tank waarschijnlijk net niet het hotel halen en het buiten de steden vaak goedkoper is. Bij de benzinepomp besluiten we ook een ijsje te nemen. We kiezen voor een KitKat Cornetto. Dit is dus een chocolade Cornetto met een KitKat in het midden. Een geweldige combinatie!

Skyline Toronto vanaf Humber Bay Park

We rijden verder naar Toronto en onderweg wordt het verkeer steeds drukker. Het verkeer blijft gelukkig wel doorrijden. Eenmaal in Toronto rijden we naar het Humber Bay Park voor foto’s van de skyline van Toronto. We zijn er iets na zessen en met de ondergaande zon in de rug zijn we net op tijd voor wat foto’s van de skyline. Daarna rijden we door naar het hotel waar we rond half zeven arriveren. Als we de straat van het hotel inrijden ontdekken we aan de overkant van het hotel een Goose brewpub. Onze avond kan niet meer stuk! 🙂 We checken in, brengen onze koffers naar de kamer en gaan aan de overkant de Goose Brewpub verkennen. Als we binnenkomen zien we een tapkraan met maar liefst 12 verschillende Goose biertjes op de tap. 3 ervan zijn uit de VS geïmporteerd en de andere 9 worden lokaal gebrouwen. Als Goose liefhebbers zijn we dus perfect terechtgekomen en zullen we de avond hier wel doorkomen…

Algonquin Logging Museum

Beaver Dam Pond

Lake of Two Rivers

Overnachting: Novotel, Toronto
Vandaag gereden: 591 km (367 mijl)
Totaal gereden: 3458 mijl (2155 mijl)
Het weer vandaag: De dag begint fris met een 9 graden en zonnig. Uiteindelijk hebben we onderweg nog heerlijke temperaturen van 17 graden met een lekker zonnetje.