West VS en Canada 2014, Dag 4: Ellensburg – Pendleton

9 september 2014,

Tipsoo Lake

Vandaag hebben we een dag met veel kilometers voor de boeg. De wekker loopt dus ook om 7 uur af. Voor we vertrekken genieten we eerst even van een ontbijtje in het hotel en zo rond 8 uur zitten we in de auto op weg terug naar Mount Rainer National Park. Op de route naar onze overnachtingsplek in Pendleton komen we weinig interessants tegen. Dus vandaar dat we eerst nog even terug rijden naar Mount Rainer National Park. Na ongeveer 2 uur rijden komen we aan bij Tipsoo Lake waar we een rondje rond het meer lopen.

Daarna stoppen we bij Sunrise Point en brengen een bezoekje aan het Sunrise Visitor center. Bij Sunrise Point lopen we nog een korte trail van 1 1/2 mile met een behoorlijke stevige klim erin. Maar het uitzicht boven maakt het helemaal de moeite waard. Daarna rijden we via een aantal viewpoints langzaam het park uit en gaan op weg naar ons hotel in Pendleton. Een rit waar we ongeveer 3 1/2 uur voor nodig hebben. Aangekomen in het hotel wordt ons gevraagd of we ook voor de Rodeo komen. Niet dus… maar stomtoevallig blijkt het rodeo te zijn deze dagen in Pendleton. Achteraf is dat ook wel te merken aan het aantal dragers van cowboylaarzen wat we steeds spotten op straat.

We checken in, dropen de koffers op de kamer en gaan op zoek naar een bar. Die is dit keer gelukkig snel gevonden en blijkt nog erg gezellig ook. Om maar niet te spreken over de meer dan schappelijke prijzen: ongeveer een halve liter bier slechts $ 2,25. Nog geen 1.75 euro! Dat is nog eens een prijs waarmee je thuis kunt komen. Reden genoeg om het niet bij eentje te laten. 😉 Daarna eten we nog even lekker wat in een tentje wat ons wordt aanbevolen door de dame achter de bar. En inderdaad: het was lekker een betaalbaar.

Gereden afstand vandaag: 369 mijl (594 km).