West VS en Canada 2014, Dag 3: Lake Quinault – Ellensburg

8 september 2014,

Trail of the Shadows

Vanmorgen worden we beiden toch weer vroeg wakker, zo rond 6 uur ongeveer. De Jet-Lag door het tijdsverschil van 9 uur is dus nog niet helemaal over. Het plan was om zo rond 7 uur op te staan. Omdat we vroeg wakker zijn doen we lekker rustig aan en gaan eerst maar eens op ons gemak in bad, nemen een bakkie koffie en pakken dan de koffers is. En volgens planning zitten we om 8 uur in de auto op weg naar Mount Rainer National Park. Een ritje van ruim 3 1/2 uur. Vlak voor de ingang van het park ropet onze Tomtom dat er een kortere route is. Alleen blijkt die route afgesloten met een groot hek vlak voor we op onze eind-bestemming zijn. Dus uiteindelijk geen kortere route maar een omweg van een kleine 20 mijl. En we vonden het onderweg al zo verdacht rustig dat laatste stukje. Geeft helemaal niets meneer Tomtom: we hebben toch vakantie… 🙂

Mount Rainer National Park

Als we eenmaal de goede route te pakken hebben zijn we vrij snel in het park. Daar lopen we eerst de Trail of the Shadows. Een mooie route rond een meertje van ruim een ruim kilometer. Daarna maken we nog diverse stops in het park bij o.a. Christine Falls, Mount Rainer viewpoint en Narada Falls. In de middag lopen we ook nog de Nisqually Valley Trail van ongeveer 2 km met onderweg hele mooie uitzichten op…. Nisqually Valley natuurlijk. 😉

Christine Falls

Daarna rijden we een kort stukje verder naar Reflection Lake waar we hopen dat we een mooie foto van Mount Rainer kunnen maken in de reflectie van het meer. Helaas waait het behoorlijk waardoor het wateroppervlak te ruw is er helaas geen mooie reflectie te zien is. Daarna lopen we de Groove of the Patriarchs Trail nog. Ook weer een rondje van een kleine 2 km. Dan is het mooi geweest voor vandaag en rijden we door naar ons hotel in Ellensburg waar we keurig rond 6 uur aangekomen.

Mount Rainer

Zoals de foto’s op internet al van te voren deden vermoeden is dit een motel wat echt in the middle of nowhere is neergezet. En alleen maar is omringd door een paar benzinepompen en bedrijfjes. Uiteraard zit er geen bar of restaurant in het Motel en dus moeten we op zoek naar een fatsoenlijk restaurantje in de buurt. We komen uiteindelijk terecht in Perkins Restaurant and Bakery. Wat verrassend genoeg een erg goede keuze blijkt te zijn. Het enige minpuntje is dat ze geen bier (mogen) serveren. Mocht je een keer in de buurt zijn: de Chicken Strips Melt is absoluut aan te raden .

Gereden afstand vandaag: 328 mijl (527 km).