West VS en Canada 2014, Dag 2: Seattle – Lake Quinault

7 september 2014,

Kingston Island Ferry

Om half 7 worden we beiden wakker van de wekker, dus dat valt al weer niet tegen. Wel zijn we allebei een aantal keer wakker geweest, maar gelukkig wisten we toch ook weer in slaap te vallen. Rond half 8 zitten we dan ook in de auto op weg naar de Ferry Seattle-Brainbridge Island: Dat was in ieder geval het plan. Tomtom denkt er echter anders over en stuurt ons naar de Ferry naar Kingston Island. Op zich is dat ook een mogelijkheid alleen weten we de vertrektijden niet van deze Ferry.

Kingston Island

Aangekomen bij het loket informeren we toch nog maar even voor de zekerheid of deze Ferry ook richting Olympic National Park gaat. Gelukkig wel en we mogen ook meteen de boot op want die staat op het punt om te vertrekken. Aan boord van de Ferry slaan we een ontbijtje is en genieten we van het uitzicht onderweg. Aangekomen op Kingston Island rijden we naar de eerste stop: Hurricane Ridge. Daar lopen we een tweetal korte trails en bij stom toeval spotten we ons eerste ‘Wildlife’: Bambi samen met haar Baby-Bambi.

Chevrolet Equinox

Luidruchtig pratend lopen we over een trail, komen aan bij een bankje en gaan op dat bankje zitten. Er staan twee mensen die (volgens ons) met een fototoestel wat gras staan te fotograferen. En ineens komt daar op nog geen 6 a 7 meter afstand een hert uit de struiken gewandeld en vlak daarna komt haar kleintje er achteraan. Totaal niet onder de indruk van een 4-tal mensen die druk met fotocamera’s en filmcamera’s aan de gang zijn poseren ze geduldig even voor ons en steken daarna de parkeerplaats over. Echt gaaf om van zo dichtbij mee te maken!

Hurricane Ridge

Na deze indrukwekkende stop rijden we door naar Lake Cresent. Waar we nog een trail lopen naar de Marymere Falls. Onze eerste waterval van deze trip. De round trip naar de waterval zou ongeveer anderhalf uur moeten duren (1,6 mijl). Maar ook hier blijkt weer dat ze met de Amerikanen rekening houden: wij doen het gewoon in 40 minuten (inclusief een behoorlijke klim op het eind). Daarna rijden we door naar het HoH Rain Forest waar we nog een kort rondje lopen. Hierna is het mooi geweest en rijden we door naar het hotel.

Zo rond 5 uur komen we aan bij ons hotel (Lake Quinault Lodge). Het hotel ligt aan het meer en het uitzicht is zeker zo mooi als de plaatjes op internet beloven. Na het inchecken strijken we neer op het terras voor een welverdiend biertje. Na een vluchtige blik op de kaart van het restaurant besluiten we toch maar om de snackbar aan de overkant te bezoeken voor ons diner. Zo geweldig is het allemaal niet wat er op de kaart staat. Aan de overkant boven de counter hangt een bordje: we might not be the fasted but our food is worth it (we mogen dan wel niet de snelste zijn maar ons eten is het waard).

Daar blijkt absoluut geen woord van gelogen! Het duurt inderdaad even voor we ons eten krijgen. Ze nemen maar 2 bestellingen tegelijk op en vervolgens zit je bijna een uur te wachten. Maar als je dan een klein uurtje later je eten krijgt is er geen woord gelogen en smaakt het heerlijk. ;-). Daarna lopen we nog een rondje over het terrein, we maken nog wat foto’s en uiteindelijk ploffen we in de bar neer voor nog een nachtmutsje. Nu weer even heerlijk slapen en dan morgen weer op tijd er uit.

Gereden afstand vandaag: 271 mijl (436 km).