Alaska 2018, Dag 2: Anchorage – Seward

Donderdag 31 mei 2018,

De route voor vandaag:

Ford Explorer XLT

Ondanks het tijdsverschil van 10 uur met Nederland lukt het ons toch beiden om tot ongeveer half 7 door te slapen. Iets wat zeker niet tegenvalt voor een 1e nacht op Amerikaanse bodem. We doen rustig aan en rond 9 uur verlaten we het hotel op zoek naar een restaurantje waar we kunnen ontbijten. Daarna gaan we door naar Hertz om onze huurauto op te halen. Aan de balie krijgen we te horen dat we mogen kiezen tussen een Ford Explorer of een Jeep Gran…. De rest horen we niets eens: doe maar die Ford :-). En zo rijden we, na het invullen van nog wat papierwerk, met een dikke Ford Explorer XLT (7-zitter) de garage uit. Al vaak op gehoopt en nu krijgen we er eindelijk eentje mee. We rijden terug naar het hotel waar we onze spullen ophalen en de auto inladen.

Jonge Eland in Potter Marsh

Daarna rijden we eerst langs de Walmart voor de nodige boodschappen. Rond half 11 zijn we klaar met boodschappen doen en beginnen we aan de rit naar Seward. Het zonnetje schijnt en het is lekker achter het glas. Onze eerste stop is Potter March Wildlife Viewing Boardwalk. Deze boardwalk is 1,8 kilometer lang en een mooie plek om wildlife te spotten. We hebben geluk want er ligt een jonge eland heerlijk in het zonnetje te genieten zodat we alle tijd hebben om foto’s te maken en te filmen. Ook zien we een aantal ganzen met hun jongen. Hierna rijden we verder langs de kust omlaag langs o.a. Beluga Point en Bird Point scenic overlook. De weg langs de kust is erg mooi en onderweg genieten we van de uitzichten van de baai en de nog half besneeuwde bergtoppen. En we zijn het er beiden over eens dat we een goede tijd hebben uitgekozen om Alaska te bezoeken. Zeker nu het weer een beetje meewerkt. Jammer genoeg is het wel laag water dus de kans om Beluga’s te spotten in de baai is nagenoeg nihil.

Beer met zijn snack

We stoppen ook bij Virgin Creek Falls waar we een kort stukje (500 m) naar de watervallen lopen. Onze volgende stop is het Alaska Wildlife Conservation Center. Hier kun je voor 15$ p.p. een rondje van anderhalve mijl lopen (of rijden) langs de verschillende dieren die hier zitten. Zo zitten hier Bizons, Elanden, Herten, Beren en ander wild. Na het rondje door dit park rijden we verder naar Seward. En onderweg doen we nog de verschillende uitzichtpunten aan. Omdat we goed opschieten onderweg besluiten we ook de Exit Glacier nog te bezoeken. Deze stond als reserve op onze lijst. Het is een wandeling van ongeveer 1 mijl naar de voet van de gletsjer. Na deze wandeling rijden we door naar het hotel en als we het park net verlaten loopt er ineens een beer op de weg. We proberen voorzichtig dichterbij te komen maar opeens hoort de beer onze auto en maakt zich uit de voeten. Maar we hebben wel al mooi onze eerste wilde beer al gespot!

Aangekomen bij het hotel checken we in, relaxen wat op de kamer en gaan daarna wat eten bij de Seward Brewing Company. Nu we terug zijn op de kamer merken we beiden dat we toch nog wel aan het ritme hier moeten wennen. We hebben beiden moeite onze ogen open te houden.

Potter Marsh Boardwalk

Bird Point Scenic Overlook

Beluga Point

Alaska Wildlife Conservation Center

Alaska

Upper Summit Lake

Exit Glacier

De 1e beer in het wild (deze vakantie…)

Overnachting: The Breeze Inn, Seward
Vandaag gereden: 158 mijl (254 km)
Totaal gereden: 158 mijl (254 km)
Het weer vandaag: We starten met een aangename 14 graden in Anchorage. De hele dag schommelt de temperatuur tussen de 11 en de 15 graden. Maar met het zonnetje erbij en nagenoeg geen wind is het heerlijk.