Southern Rockies 2016, Dag 21: Gunnison – Denver

Maandag 26 september 2016,

_MG_1647A.jpgVandaag is onze laatste volle dag in de VS en we rijden terug naar Denver waar we morgenmiddag weer naar huis vliegen. Het is vooral kilometers maken vandaag. Onze eerste stop is pas na ongeveer 90 mijl. In het kleine plaatsje Fairplay stoppen we bij South Park City. Hier is het dorp uit South Park nagebouwd en opengesteld voor de toeristen. Helaas is South Park City gesloten als wij er zijn. Maar we kunnen vanaf de weg toch nog wat foto’s maken. Ook stoppen we nog in Breckenridge, een typisch ski-dorp zoals we er wel meer zien onderweg. Daar ligt een oude goud dredge die is omgebouwd tot restaurant.

_MG_1660.jpgWe rijden verder over de Loveland pass. Deze pas loopt parallel aan highway 70 maar ligt een stukje hoger. Op het hoogste punt zitten we op 3655 meter en het uitzicht is geweldig. Zeker met de besneeuwde bergen op de achtergrond. We merken wel dat we weer op hoogte zitten. Een kleine klim naar het uitzichtpunt en we staan al behoorlijk te puffen.

_MG_1665.jpgOnze volgende stop is bij Buffalo Bills Grave. Op de loctie waar Buffalo Bills is begraven heeft Denver een memorial site opgericht met bijbehorende museum. We lopen even naar het graf, struinen wat door de giftschop maar besluiten om het museum niet te bezoeken. We willen immers ook nog naar de Coors Brouwerij.

_MG_1667.jpgBij de Coors brouwerijen geven ze gratis rondleidingen. Deze zijn dit keer self-guided met een audio-tour. Op de parkeerplaats wordt duidelijk verteld dat als je bier wilt proeven tijdens de rondleiding je vooral je id niet moet vergeten mee te nemen. Als we in de rij staan te wachten voor de shuttle-bus naar de brouwerij komen er mensen terug waarvan er eentje duidelijk was vergeten om haar id mee te nemen en dus geen bier heeft gekregen. Ze laten duidelijk merken dat ze het maar belachelijk vinden maar het wordt je toch echt duidelijk gewaarschuwd voor vertrek. Luisteren schijnt soms lastig te zijn… De self-guided tour duurt ongeveer een half uurtje. Onderweg mogen we een keer een sample proeven. En op het einde mogen we er ook nog drie pakken. We houden het maar bij 1 Blue Moon op het einde, we moeten tenslotte nog een stukje rijden.

Op weg naar Denver lopen we iets vertraging op doordat de spits op gang begint te komen, maar het is niet meer dan 10 minuten vertraging. ‘s Avonds gaan we eten in het Hard Rock cafe. De enige die we deze vakantie tegenkomen. Eenmaal binnen is het ontzettend rustig. Waarschijnlijk omdat het maandag is? Er zijn nog geen 15 bezoekers aanwezig. We genieten van een paar biertjes, burgers en de rust en gaan terug naar het hotel. Morgen nog een half dagje Denver en dan moeten we naar de luchthaven om in te checken voor onze vlucht.

_MG_1640.jpg _MG_1645.jpg _MG_1650.jpg _MG_1656.jpg _MG_1659.jpg _MG_1666.jpg

Overnachting: Best Western Plus Denver International Airport Inn & Suites, Denver
Vandaag gereden: 245 mijl (394 km)
Totaal gereden: 4279 mijl (6886 km)