Southern Rockies 2016, Dag 2: Estes – Cheyenne

Woensdag 7 september 2016,

_MG_0320.jpgAfgelopen nacht zijn we allebei om 3 uur toch wakker geworden. Op zich niet zo vreemd natuurlijk… Want het is voor ons gevoel al 11 uur Nederlandse tijd. Gelukkig weten we beiden na een uurtje draaien en woelen toch weer de slaap te pakken en worden we pas weer om 7 uur wakker van de wekker. Op ons gemakje staan we op en genieten van een bakje koffie en een sandwich die we gisteren al bij de Walmart hebben gekocht. Daarna moeten we nog even inchecken en meteen weer uit te checken bij de receptie en gaan we op weg naar ons eerste park: Rocky Mountains National Park.

_MG_0322.jpgRond half negen zitten we in de auto zien we ook nog wat van het plaatsje Estes Park bij daglicht. Een heel mooi plaatsje met heel veel vakantiehuisjes. Bij de ingang van Rocky Mountains National Park is het nog rustig maar eenmaal in het park zien we aan de parkeerplaatsen dat het toch behoorlijk druk moet zijn. Het eerste gedeelte van dit park dat we rijden is de Old Fall river Road. Een hele mooie onverharde route door het park. De weg stijgt zo’n 1200 meter tot uiteindelijk een hoogte van ruim 3600 meter. Hier en daar een iets steiler stuk maar zelfs met een gewone auto is deze onverharde eenrichtingsweg goed te berijden.

_MG_0324A.jpgOnderweg op de Old Fall river Road stoppen we natuurlijk een aantal keer. Onder andere bij Chasm Falls: een 8 meter hoge waterval. Verder komen we nog talloze viewpoints tegen waar we even stoppen. Na een klein uurtje rijden komen we aan bij het Alpine Visitor center. Daar lopen we de Alpine Ridge Trail. Deze is slechts 800 meter lang en stijgt 90 meter. Maar omdat we op ruim 3600 meter hoogte zitten en wij nog niet gewend zijn aan deze hoogte is het een behoorlijke inspanning. Niet dat we hoogteziek worden, maar het is wel goed te merken dat voor ons de lucht behoorlijk ijl is. Maar het uitzicht maakt de klim meer dan de moeite waard.

_MG_0324C.jpgHierna rijden we nog iets verder het park in tot aan de Continental Divide. Daar draaien we weer om, om via de Trail Ridge Road het park weer uit te rijden. Omdat we lekker vroeg zijn vertrokken kunnen we ook nog naar Bear Lake rijden. Halverwege de afslag naar Bear Lake staat aangegeven dat de parkeerplaatsen bij Bear Lake helemaal vol staan en dat we met de shuttle bus verder moeten. Op zich een mooi systeem die shuttle bussen in de Nationale Parken. Maar vaak moet je wel even wachten op de volgende bus en om 4 uur vetrekt de laatste tour bij de Budweiser Brouwerij die wij zeker nog willen bezoeken. Dus een beetje eigenwijs rijden we toch zelf door naar Bear Lake en gelukkig zijn er ondertussen weer enkele plaatsen vrij zodat wij onze auto kwijt kunnen.

_MG_0329.jpgBij Bear Lake lopen we een rondje rond het meer (ongeveer 2 km) en daarna verlaten we het park op weg naar de Budweiser Brouwerij. In Estes Park maken we nog even een fotostop voor het beroemde Stanley Hotel. Het hotel is vooral bekend van de film “The Shining” van Stephen King met Jack Nicholson in de hoofdrol. Ook gooien we nog even de auto vol voor de eerste keer. Heerlijk om hier te tanken! Omgerekend 47 eurocent per liter. Hier sta je tenminste nog lachend aan de pomp. 🙂

_MG_0330.jpgOnze route gaat verder over een hele mooie bergweg richting de Budweiser Brouwerij. Zo’n 20 minuten voordat de laatste tour vertrekt komen wij aan bij de Budweiser Brouwerij. Op zich een meevaller, want eigenlijk hadden we vooraf niet het idee dat we tijd genoeg zouden hebben vandaag voor zowel Bear Lake als ook de Budweiser tour. Maar daar heeft het vroege opstaan natuurlijk ook bij geholpen. Bij Budweiser krijgen we een gratis rondleiding, waarbij we ook nog 3 gratis biertjes mogen proeven. Daar kan Bavaria nog iets van leren 😉 Budweiser doet sowieso heel veel aan promotie. Zo hebben ze drie promotieteams met hele speciale paarden die heel de VS rondtrekken puur voor promotionele activiteiten.

_MG_0334.jpgNa een interessante rondleiding van ruim een uur en een stop in de souvenirshop voor een shirtje rijden we door naar ons hotel in Cheyenne. Iets na zessen komen we daar aan, we checken in en checken nog even de email. Het goede nieuws uit Nederland is dat we kaartjes hebben voor het concert van 24 mei van Anouk in de ZiggoDome. Zul je altijd zien: wij gaan op vakantie en er komt weer een concert waar we graag naar te willen in de verkoop. Maar met dank aan Monique hebben wij alvast kaartjes. Top!!!

Daarna bezoeken we Sanford’ s Grub & Pub. Een absolute aanrader als je in Cheyenne bent! Lekker aan de bar neerploffen, een biertje drinken en een hapje eten. Niet duur en een hele leuke tent om te zien. Morgen staan we weer vroeg op. We hebben een lange reisdag voor de boeg.

_MG_0336.jpg _MG_0345.jpg _MG_0358.jpg _MG_0375.jpg _MG_0380.jpg _MG_0386A.jpg _MG_0386B.jpg

Overnachting: Super 8, Cheyenne
Vandaag gereden: 155 mijl (250 km)
Totaal gereden: 265 mijl (426 km)