Southern Rockies 2016, Dag 10: Jackson – Vernal

Donderdag 15 september 2016,

Vandaag staat een rijdag op het programma. Maar voor we vertrekken ontbijten we eerst even bij de Subway. Ons hotel biedt namelijk geen ontbijt aan en aangezien we nog niet bij de Subway zijn geweest deze vakantie een mooie gelegenheid om er eens langs te gaan. Rond negen uur beginnen we dan ook echt aan de lange rit van vandaag. Om de rit enigszins te breken proberen we toch om nog wat plaatsjes te vinden die de moeite waard zijn om even te stoppen . Anders wordt het vandaag alleen maar kilometers vreten worden.

_MG_0943.jpgOnze eerst stop is in het plaatsje Daniel. Hier staat een oude benzinepomp die ondertussen aardig in verval is geraakt maar die zeker wel de moeite waard is om even langs te gaan als je in de buurt bent. Voor ons is het slechts een omweg van 3 mijl. Bij Daniel Station aangekomen lopen we even rond en maken wat foto’s. Ook spotten we daar het enige ‘wild’ voor vandaag: een hond van een van de weinige inwoners die het plaatsje Daniel nog heeft. Het is nog uitkijken want de hond probeert nog bij ons in te stappen om mee te rijden.

We verlaten Daniel en rijden door naar Rock Springs. Daar tanken we nog een keer en struinen ngg even bij de Walmart rond. Een paar dagen geleden hebben we al 1 paar uitschuifbare wandelstokken kunnen kopen bij een de Walmart. Handig voor als we over een aantal dagen de Narrows gaan lopen. Maar helaas hing in de 1e winkel nog maar 1 set. Dus vandaag in de herkansing. En Cindy moet ook nieuwe veters hebben voor haar wandelschoenen.

Nu is de Walmart echt een mega grote supermarkt waar ze niet alleen kruidenierswaren verkopen maar ook fietsen, autobanden, velgen, outdoor equipment, wapens, kleding etc. Het fijne is dat ze er dus echt veel hebben. Maar heb je ooit geprobeerd veters te vinden in een Walmart? Nou, dat kan een hele opgave zijn… Uiteindelijk met behulp van een medewerkster weten we ze wel te vinden. En die wandelstokken zijn hier nog wel voorradig. Dus nu hebben we ieder een set.

_MG_0948.jpgHet laatste stuk van de route rijden we over de Flaming George Scenic Byway. Een hele mooie route die onderweg uiteraard de nodige viewpoints biedt. Maar waar ook de Flaming George dam aan ligt. Daar stoppen we nog even voor het uitzicht en de foto’s. Onze volgende stip is Red Canyon. Het bezoekerscentrum is helaas al gesloten. Maar ook daar lopen we nog even rond en genieten we van het uitzicht. Op naar de laatste stop: ons hotel waar we rond half 5 uiteindelijk aankomen.

Morgen nog een keer een dag met veel kilometers. Maar wel meer stops en activiteiten onderweg.

_MG_0944.jpg _MG_0945.jpg _MG_0946.jpg _MG_0950.jpg _MG_0958.jpg _MG_0959.jpg _MG_0960.jpg

Overnachting: Best Western Antlers, Vernal
Vandaag gereden: 296 mijl (477 km)
Totaal gereden: 2181 mijl (3510 km)