Westcoast USA 2012, Dag 13: Sedona – Palm Springs

23 september 2012,

Montezuma Castle

Vandaag was het de dag dat we de grootste afstand moesten afleggen van heel onze vakantie. Uiteindelijk hebben we vandaag 440 mijl (ruim 700 km) gereden vanuit Sedona naar Palm Springs. Toen we vanmorgen opstonden dachten we eerst nog even lekker te kunnen genieten van een ontbijtje. Niet dus… In de eetzaal waren binnen 10 tafeltjes en buiten maar 5 tafeltjes voor ongeveer 80 hotelkamers beschikbaar?

Wat gaat er dan fout? Juist: alles was bezet, en wij hadden geen zin (en ook geen tijd) om te wachten op een tafeltje wat vrijkwam. Dus dan maar de auto in en op naar de benzinepomp. Daar heerlijke donuts (de eerste van deze vakantie) gekocht en op naar Palm Springs. Vlak buiten Sedona zijn we nog even gestopt bij Montezuma Castle. Een oude nederzetting die in de bergen is uitgehouwen.

Joshua Tree National Park

En toen de lange rit naar Palm Springs. Gelukkig hadden we bijna heel de weg snelwegen waar we 75 mijl per uur mochten (ongeveer 120 km per uur) en dus schoot het best wel op onderweg. We hebben dan ook besloten om voor we naar het hotel gaan eerst nog Joshua Tree N.P. te bezoeken. Daar waren we al om half twee, dus nog tijd genoeg. We hebben heel het park doorgereden, een aantal keer gestopt (heel snel auto uit en weer in, want het was ruim 40 graden in het park) en rond vijf uur waren we uiteindelijk in ons hotel in Palm Springs.

We hebben trouwens weer niets van onze planning hoeven te schrappen. Wat eigelijk een behoorlijke meevaller is. Palm Springs is een hele mooie maar wel warme plaats. De temperaturen zijn hier overdag op dit moment ruim 40 graden plus en toen we daarnet het restaurant uit kwamen waar we gegeten hebben was het nog niet erg veel afgekoeld.

Nu op de kamer nog even genieten van een biertje en de TV en dan morgen nog een kort ritje naar LA. En dat is dan al weer onze laatste volle dag in de States. Damn wat is de tijd snel gegaan. We hadden rustig nog twee weken hier kunnen blijven. Maar we zijn er samen al uit dat dit zeker voor herhaling vatbaar is. Uiteraard wel een andere route, maar ons is het rondtrekken en het leven uit koffers goed bevallen. Overal onderweg hartelijke en behulpzame mensen. Onze ervaringen met Amerikanen op vakantie zijn niet altijd even positief geweest tot nu toe. Maar dan zijn de Amerikanen zelf ook op vakantie en dat zal wel meespelen met hun gedrag. Maar hier onderweg tot nu toe niets dan positieve ervaringen…

Terug naar dag 12: Lake Powell – Sedona of verder naar dag 14: Palm Springs – LA