Westcoast USA 2012, Dag 12: Lake Powell – Sedona

22 september 2012,

Ingang Grand Canyon

Vandaag stond de Grand Canyon op het programma. Niet zo heel erg ver rijden vandaag maar wel veel stops onderweg. Maar eerst werden we om 6 uur al gewekt door onze wekker op de hotelkamer. De vorige gebruiker was schijnbaar vroeg opgestaan en wij hebben natuurlijk de wekker niet gecontroleerd. Weer wat geleerd… eerst altijd de wekkers op de kamer checken voor je gaat slapen. Gelukkig vielen we weer snel in slaap en werden we tegen 8 uur wakker van onze eigen wekker.

Grand Canyon

Koffers in de auto en eerst op naar een benzinepomp. Daar de auto afgetankt en een ontbijtje voor onszelf ingeslagen en op naar de Grand Canyon. In de auto nog even het thuisfront gebeld om Margriet te feliciteren. Hier hoef je tenminste niet Hands-free te bellen in de auto. En zo rond 11 uur waren we bij de Grand Canyon en onze eerste stop. Ook hier weer schitterende uitzichten, iedere keer weer wordt je verrast door de omgeving.

Na een behoorlijk aantal stops in de Grand Canyon wilden we eigenlijk lunchen op een picknickplaats langs de Grand Canyon. Wij hadden een mooie picknicktafel uitgekozen in de zon en net onze broodjes uitgepakt en jawel hoor! Weer wespen. Ruiken die beesten dat je zit te eten of zo? ;-). Dus vlug alles weer opgepakt en lekker in de auto verder gelunched. Heb je tenminste geen last van wespen.

Na onze lunch de Grand Canyon verlaten en door naar Oak Creek Canyon, vlak bij ons hotel. Ook hier weer een hele mooie omgeving. Een paar korte stops en door naar het hotel. Dan rij je eerst door Sedona, en dan denk je nog: wat een leuke plaats! Veel winkeltjes, terrasjes, restaurantjes. Echt tof! En dan blijkt je hotel een paar mijl buiten Sedona te liggen. In the middle of nowhere. Best jammer…

Grand Canyon

Maar gelukkig zijn we aan de overkant bij het Blue Moon Café beland, en daar was het ook best gezellig. Lekker genoten van een biertje, pizza en pasta en daarna weer op tijd naar de hotelkamer. Morgen hebben we ruim 600 km om te rijden. Dus morgen op tijd op… Vandaag hebben we trouwens 250 mijl gereden. Met onze nieuwe auto hebben we er toch al weer 1000 mijl opzitten.

Ach morgen nog en dan de dag daarna nog een kort stukje naar LA en dan zit het al weer bijna op. Het gaat nu wel heel snel!!! 🙂

Terug naar dag 11: Bryce Canyon N.P. – Lake Powell of verder naar dag 13: Sedona – Palm Springs